Emlak Pazarlama Sektöründeki Değişim

Realsite

Emlak Pazarlama Sektöründeki Değişim

Teknolojinin gelişimi ile birlikte yeniden şekillenen pazarlama alanından gayrimenkul sektörü de nasibini almıştır.

Gayrimenkul sektöründe satış arttırıcı çabaları etkin bir şekilde uygulayabilmek için yoğun pazarlama faaliyetleri gerekmektedir. Sektörün son yıllarda ciddi bir değişim içine girmiş olduğu aşikardır. Özellikle dijital dünyanın hızla gelişmesi pazarlama faaliyetlerini bir adım öteye götürmeyi zorunlu kılmaktadır.

Müşteri odaklı çalışmayı gerektiren sektörde müşteri kayıtlarının tutulması ve kişiye özel çalışmalar yapılması, ayrıca reklam çalışmalarının değişmesi gerekmektedir. Eski usulde olduğu gibi afişi asıp müşteriyi beklemek artık tarih olmuş yerini internet ortamında reklam yayınlamak almıştır. Ancak hızla gelişen teknolojide bu yöntemde yeterli olmamaktadır. Artık müşteri kendine özel çalışmaar yapılıp bunların raporlanmasını beklemektedir.

Her emlak danışmanının kendine ait bir alıcı ve satıcı listesi olması, bu listede müşterilerin ulaşılabilen tüm özel kayıtlarının bulunması zorunlu hal almıştır. Müşteri ile dirsek temasının hiç kaybolmaması için düzenli iletişimin kurulması ve bunlarında kayıt altına alınmasını sağlayan bir yazılım tüm danışmanların iş potansiyeline ciddi fayda sağlayacaktır.